Stowarzyszenie Szprotawski Uniwersytet Trzeciego Wieku | UTW Szprotawa

• Decrease font size

Dwudniowa impreza turystyczno - integracyjna

Email Drukuj PDF

W ramach realizacji projektu „Aktywni choć niepełnosprawni seniorzy” w dniach 27 i 28 października 2016r. grupa osób niepełnosprawnych – seniorów ze Szprotawy posiadających orzeczenia o niepełnosprawności mogła uczestniczyć w dwudniowej imprezie turystyczno – integracyjnej. Wyjechaliśmy o 9.00 ze Szprotawy. Autokar wypełniło 40 – tu uczestników, którzy z niecierpliwością czekali na wyjazd, widać było radość i zadowolenie. Po paru krótkich komunikatach skupiliśmy się nad planem wycieczki i ruszyliśmy w drogę. Nasz pierwszy postój w miejscowości Pławna, zwiedziliśmy tutaj galerię obrazów przed, którą stały duże bajkowe rzeźby.

Następny etap to tama w Pilchowicach. Spacerując po tamie zauważyliśmy, że jest odnowiona, poprzez informacje zamieszczone na tablicach poznaliśmy jej historię powstania i budowy. Uroki miejsca spowodowały, że aparaty fotograficzne poszły w ruch upamiętniając piękną panoramę i widoki przylegających skałek. Pojechaliśmy dalej zatrzymując się w Kowarach. Nasz postój okazał się dłuższy gdyż zaplanowana atrakcja tego wymagała przyjechaliśmy bowiem do: Parku Miniatur Zabytków Dolnego Śląska.

Odwiedzając Park mieliśmy możliwość zapoznania się z obiektami zabytkowymi, takimi jak: pałace, kościoły, starówki dolnośląskich miast, odwzorowanymi dokładnie w skali l:25. Informacje oprowadzającego przewodnika, jak również opisy przeszłości obiektów, zapoznały nas z ich walorami historycznymi.

Piękna słoneczna pogoda , otaczające górskie krajobrazy wpłynęły na nasze dobre samopoczucie. W takim klimacie przyjechaliśmy do Karpacza, do którego już od jakiegoś czasu prowadziła nas Śnieżka. Punkt docelowy pensjonat Żółty Dworek, obiadokolacja i zabawa taneczna była dopełnieniem pierwszego dnia wycieczki.

Następnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy zwiedzać Karpacz w tym Świątynię Wang, kościoły. Zwiedzanie dopełnił spacer deptakiem i do domu. Wracając podziwialiśmy z okien autokaru okoliczne krajobrazy np.: Szwajcarię Lwówecką. Jeszcze tylko chwila dla niezwykle urokliwego klimatu zabytkowej starówki – Rynku w Jeleniej Górze i już nasza ukochana Szprotawa.

Koordynator projektu Zenia P. i uczestniczka Wandzia K. Pięknymi zdjęciami okrasił Bodzio L.

Uczestnicy wycieczki składają podziękowanie Zleceniodawcy – Powiatowi Żagańskiemu – PCPR, który współfinansował nasz projekt.